ペンギンの洋楽 和訳 解説

お気に入りの洋楽を和訳していきます

Hunter by Galantis 和訳

Hunter by Galantis 和訳

 

 

 

 

[Chorus]
I am the hunter, I am the great unknown

私がハンターよ、私があの優れた名も無いハンターなの


Only my love can conquer

私の愛だけが打ち勝つことができるわ


I am the, I am the hunter (I am the hunter)

私がハンターよ


I am the hunter, into the wild, we go

私がハンターよ 荒野の中へと、さあ行くわよ


Give up your heart, surrender

観念して、降伏しなさい


'Cause I am the, I am the hunter (I am the—hey!)
だって私がハンターだから

 

 

 

 

 


[Verse 1]
We've been on this road

私たちはまだ旅の途中


To a place that, one day, we'll know

いつか私たちがたどり着くであろう世界への


Adventure to the other side (I am the, I am the)

別世界への冒険よ


Searching high and low for the treasure deep in your soul

あなたの魂の奥底に眠る宝を求めて、探し回るわ


The fortune teller's always right

占いにまちがいはないからね

 

 

 

 



[Pre-Chorus]
Got them red eyes in the night

真夜中にやつらの目は赤く光りだす


Like a panther, outta sight

パンサーみたいに、身を潜めて


Gonna sing my battle cry

戦いの雄たけびを挙げるわよ


'Cause I am the, I am the, I am the

だって私がハンターだから

 

 

 

 

 

 

[Chorus]
I am the hunter, I am the great unknown

私がハンターよ私があの優れた名も無いハンターなの

 

Only my love can conquer

私の愛だけが打ち勝つことができるわ


I am the, I am the hunter (I am the hunter)

私がハンターよ


I am the hunter, into the wild, we go

私がハンターよ 荒野の中へと、さあ行くわよ


Give up your heart, surrender

観念して、降伏しなさい


'Cause I am the, I am the hunter (I am the—hey!)
だって私がハンターだから

 

 

 

 



[Post-Chorus]
I am the

私が


I am the, I am the

私が


I am the

私が


I am the, I am the, I am the, I am the
私が

 

 

 

 

 


[Verse 2]
Strangers wild and free

旅人たちは、荒々しく自由に


Through the flames, you're all that I see

炎の中を通り抜けて、もうあなたを捉えたわ


A force you, that you can't deny (I am the, I am the)

あなたに迫るその気迫、拒むことなんてできないでしょ?


Hear my calling

私の呼び声を聞きなさい


Lock and load, come running to me

目が離せなくなってもう私に夢中、早くこっちに来なさい


Dancing through the midnight (I am the, I am the)

 一晩中踊り明かすの

 

 

 

 

 

 

[Pre-Chorus]

Got them red eyes in the night

真夜中にやつらの目は赤く光りだす


Like a panther, outta sight

パンサーみたいに、身を潜めて


Gonna sing my battle cry

戦いの雄たけびを挙げるわよ


'Cause I am the, I am the, I am the

だって私がハンターだから

 

 

 

 




[Chorus]

I am the hunter, I am the great unknown

私がハンターよ私があの優れた名も無いハンターなの

 

Only my love can conquer

私の愛だけが打ち勝つことができるわ


I am the, I am the hunter (I am the hunter)

私がハンターよ


I am the hunter, into the wild, we go

私がハンターよ 荒野の中へと、さあ行くわよ


Give up your heart, surrender

観念して、降伏しなさい


'Cause I am the, I am the hunter (I am the—hey!)

だって私がハンターだから

 

 

 

 




[Post-Chorus]
I am the

私が


I am the, I am the

私が


I am the

私が

 

 

 

 

 

 

[Outro]
I am the, I am the, I am the

私が


I am the, I am the, I am the hunt-

私がハンターよ


I am the, I am the, I am the

私が


I am-I am, I am-I am, I am-I am

私が


Hunter

ハンターよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<感想・解説>

I am a hunter ではなく I am the hunter だったので、「私は」ではなく「私がハンターよ」で訳してみました。

 

 

歌詞は情熱的でまさに肉食系という感じですが、イントロとサビのリズムが心地よくて聴きやすいです。

ジャンルで言えばトロピカルハウスが近い気もします。

リラックス系のEDM大好きなので、これから少しずつ和訳していくと思います!

 

 

英語歌詞は(https://genius.com/Galantis-hunter-lyrics)こちらの歌詞から引用しました。